Jag skickade med ett meddelande om vikten av leverans till ett visst datum, då vi skulle på ett läger där vi behövde färgen. Om inte detta var möjligt skulle de höra av sig, bad jag.
Inget hördes och veckorna gick.
Ingen leverans skedde innan lägret.
Jag fick handla dyra produkter på dyra affären istället. Skrev ett surt mail i augusti och undrade hur de skötte sin butik. Inget svar.
Tänkte hela tiden på att den stackaren kanske var sjuk, eller att något annat hade hänt. Konkurs hade inte förvånat.
Igår gick jag igenom gamla mail och såg att jag faktiskt hade betalt för färgerna!
Jag hade ju tänkt skita i det hela och aldrig handla där mer.
(Saken är den att jag har handlat där en gång tidigare och då blivit tvungen att ringa och fråga var mina varor tagit vägen...)
Men nu då varorna dessutom var betalda, då jävlar!
Jag ringde och frågade var de var.
"Vill du ha dem fortfarande, isåfall kan jag skicka dem idag". VA?!
Precis detsamma sa han förra gången också!
Så hans affärsidé är väl att vänta tills folk ringer och ber om att få varorna, annars behåller han både varorna OCH pengarna!
Tony - en ful fisk i konstvärlden. |
Och vad heter han?
TONY. Naturligtvis. Y-namn = kriminell. Fördomarna har än en gång visat sig stämma.
Sista gången du handlar där gissar jag!
SvaraRaderaSå otroligt fräckt och oproffsigt!
SvaraRaderaAtt butiken fortfarande finns kvar är en gåta??
Säkert är inte du den enda som råkat ut för detta o man undrar varför? / Eva
Ja, ska jag handla där igen, så vet jag att jag måste ringa efter några dagar för att få varorna levererade...
SvaraRaderaJag berättade på en illustratörsida på FB, om dilemat, men endast en hade visst handlat där och varit missnöjd med hur varan hanterats, så inte vet jag om det bara är mig han har dålig service till?