27 maj, 2009

B som i börja

Okej, då börjar jag då...Helt otippat kl 19.10, med "Over the rainbow" som bakgrundsmusik. På himlen seglar molntussar och stormen börjar bedarra. Eller var det bara en mild bris som ruskade om träd och människor idag? Jag fick iallafall äntligen något gjort. En början på en portfolio light. Tänk vad bra det (oftast) går bara man börjar, istället för att ha ångest för att man inte gör det.Jag har levt stora delar av mitt liv efter devisen "skjut upp beslut och agerande till morgondagen", vilket inte är att rekommendera.Plötsligen står man där en dag och vet inte längre hur man gör för att ta första steget. Så har man skapat sig en riktigt härlig grogrund till existensiell ångest :)Nå! Nog med detta förkastliga beteende. Jag skuddar stoftet av axlarna, sträcker på ryggen och bereder mig för ett "nu"-liv. Från och med imorgon alltså...