24 april, 2012

Luktfobi

Bild från NE
Jag är väldigt känslig för lukter. Just nu känner jag odören av gammal människa och den är lika äcklig varje gång. Jag får försöka tänka bort den, eller parfymera mig själv för att dölja lukten från en annan människa. Googlade fenomenet och fann en hel del lidande medmänniskor. 
Varför luktar det så satans illa?! Hela trappuppgångar stinker ju av människorna som bor innanför de stängda dörrarna. När vissa människor har hälsat på så får man vädra... 
Allt som jag fasar för i unga dagar brukar jag drabbas av. Jag borde inte skriva detta inlägg, för alla mina rädslor drabbar mig själv så småningom. Ergo, jag kommer att stinka som fan när jag blir tillräckligt gammal?! Är det den smygande döden som luktar? För de gamla jag känner är både renliga och väldigt renliga. Är det dålig andedräkt som sprider sig som svavel in i varje vrå? Förruttnelse...
Själv bor jag i ett hus utan ventilation. Vet ni hur instängt ett sådant hus blir? Vet ni hur luften blir som en vidrig vägg att gå in i? Jag kan känna alla onyttiga partiklar i luften. Hur de tränger in i mig och långsamt gör mig sjuk.
Vädra, vädra!
Vissa tycker att jag överdriver. Nähä! Vissa har inget luktsinne, så är det med det. Skönt för dem. Själv är jag rädd att förlora mitt luktsinne, för då kan jag ju helt plötsligt gå runt och lukta pensionär!

Inga kommentarer: