27 februari, 2014

Rubbad och rörd

Efter uppvaknande och frukosterande drabbades jag av synrubbningar. Kunde tusan inte få synskärpa! Synnerligen påfrestande. Istället för att rusa till telefonen och ringa ambulans, kokade jag vatten och hällde i salt i ett glas. Lät svalna och baddade sen ögonen med detta vatten. Gick och lade mig med bomullstussar på ögonlocken och somnade så småningom in.
När jag vaknade var jag något klarsyntare. Skönt!

Går ju inte att jobba vid datorn när man inte ser som man ska.

Upprepas det imorgon blir det till att undersöka orsaken närmare. Kan tänka mig utslitna ögon (ja, inte riktigt fysiskt sådana) p g a ständig användning. Från datorskärm till TV till bokläsning i taskig belysning på nätterna.
Kanske kan också min nya ansiktskräm rubba synen? Konstigare saker har hänt förr. 

Igår, ett magiskt program med Jill Johnson och Kristian Gidlund. 
Jag har inte läst hans blogg, ej heller hört hans sommarprogram, men det vill jag göra nu. Hoppas att han hann se programmet. 
Tack Jill, du och dina gäster har fått mig att lyssna mer på country.
Rätt skön musik, det där.

Speciellt fastnade Townes van Zandts "If I Needed You". 

Inga kommentarer: