10 december, 2014

En seg månad

Vad hände?
Jag fick borrelia och åt antibiotika i tio dagar i mitten av oktober.
Under tiden, och efteråt mådde jag rätt så konstigt. Dimmig i huvudet, tinnitus, glömde saker och kände mig allmänt konstig. Fick då göra neurologiskt snabbtest som jag passerade, men fick också ta ett blodprov för ett antal eventuella tillstånd. 
Dessvärre körde tanten nålen genom blodådern och gav mig en utgjutning samt kraftig blödning i armen. Grattis,liksom.
Har fortfarande, en månad senare lite obehag  och ont i armen!
Detta tog hårdare än jag trodde och jag tappade fullständigt styrfart och all skrivlust försvann för vinden.
Hoppade ryggmärgsprovet (kände inte för fler nålar just då) och hoppades på kroppens inneboende läkekraft. Fick även hjälp av en healer och vips så kändes det mycket bättre!

Så nu ska jag försöka varva upp inför julens ledighet : )

Idag slår jag in almanackor i paket. En ska gå till USA också, fast jag förstår inte varför hon vill ha en svensk almanacka; men vem är väl jag att förneka henne detta nöje? 

Utanför snöar det faktiskt! Blötsnö...

Och hur går det med axelvärmaren, tänker du.
Kan berätta att jag stickade halva, insåg att jag stickat för långt, repade upp, provade den och insåg att den var bautastor!
Började om från början, med en storlek mindre, insåg att även den var för stor...
Började om från början och drog då bort 40 maskor från mönstret! Och nu är jag snart färdig och hoppas att den inte blev för liten.

Men nu ska jag skaffa mig en ny hobby. Husbygge! 
Minivarianter. Hoppas kunna visa några något färdigt så småningom.

Under tiden: ta det lugnt.

2 kommentarer:

Freja sa...

Oj, otäcka äventyr i sjukdomsland! Skönt att höra att du mår bättre!

Anonym sa...

Men så mycket du fått stå ut med!!
Förstår att du inte gärna vill bli stucken igen, efter att ha fått armen "punkterad", usch!
God bättring!
Å vilket tålamod med axelvärmaren!
Hoppas den nu ska passa! / Eva :)