26 december, 2016

Svartvit dag

Förra årets bjäfs, tror jag.

Idag slog nattmörkret till redan på förmiddagen! Den väntade stormen Urd blåste visst ut ljuset. Jag gick runt och tände stearinljus lite överallt. Ösregnet slog till. Trevligt, liksom. Det gick väl en tjugo minuter, så kämpade sig solen fram! Jaha, lika bra att släcka alla ljus och ta en promenad istället för att sunka ihop här hemma. Sagt och gjort. Lång blev den. 
Yngste sonen klädde på sig och tvärvände när vi öppnade dörren. Ja, han gör så nu för tiden. Inget att haka upp sig på, det hjälper inte att tjata.
Väl hemma började det regna, hagla och sedan snöa. Äntligen lite vitt på marken! Men sen sänkte sig mörkret snabbt och jag tände ljus igen.
Så gick en dag och kom aldrig åter.
Ska sy i knappar i alla kragar jag har virkat. Fundera på vad x antal hundra flörtkulor kan kosta. Jag kom på en tävling till utställningen på Kulturnatten. Första pris blir tavlan. Kan det locka folk, månntro?

2 kommentarer:

Ann sa...

Alltså, har du virkat x antal kragar som ska ha flörtkulor som knappar? Låter kul!
Apropå din son, så har min son slagit oss med häpnad och bryter traditioner. Hoppla, liksom!
God fortsättning och hoppas strömmen inte sviker dig igen, det är mysigt en stund, men inte för länge.
Kram!

Gunilla Byström sa...

Hahaha! Jag skriver för himla otydligt, det är helt klart!
1. Inget strömavbrott, bara himlen som förmörkades!
2. Har virkat ett antal kragar, men håller mig till vanliga knappar : )
3. Tänkte jag kunde trä en himla massa vita flörtkulor på nylontråd (genomskinlig) och sen klä två vitmålade stora "träd" som jag ska låna på teatern, med dessa flörtkulor. Sen kan folk få räkna och gissa hur många flörtkulor jag hängt i träden. Borde bli ganska svår uppgift.

Så, har jag förklarat mig nu?

Vad skönt att din son bryter traditionerna! Själv har jag väldigt svårt för traditioner, så jag applåderar honom! Alltid skönt när något annat händer. Bara det är en positiv förändring...

Kul att höra av dig! Go´Jul och Gott Nytt År!