20 februari, 2017

Birda och Birdie

Oj, jag kom på att jag inte har lagt upp stor-Birda, eller Birdie som hon fick heta. Och jag hittade bara en bild just nu, nämligen denna. Vill du se flera får du titta på instagram: noahsark164.
Lite större än Birda blev hon allt. Inte lika söt som Birda, tycker jag, men kraftfull. 
Vit lera var svårare att jobba i, inte lika mjukt som pappersleran. Men å andra sidan kunde man skära i leran när den väl hade torkat, vilket var jätteroligt! Jag kunde skära fram formen på stövlarna som var rätt svåra att få likadana (alltid lika svårt när man ska göra två likadana saker). Nu står de här hemma och visslar på fåglar. 

2 kommentarer:

Freja sa...

Wow, så coola de är. Som arg tant älskar jag konst med tanter!

Gunilla Byström sa...

Tack! Ja, jag gillar också tanter.