06 mars, 2018

Surprise!

Hej, hej, kära läsare!
Det här känns ju ovant och ska nog inte bli någon vana igen, tror jag.
På dagen ett år och en dag sen jag sist kretade ner lite text.
Sedan dess, premiären av Stenjätten som jag åkte på turné med, har det blivit några fler premiärer på Regionteatern. Några fler pjäser som jag sufflerat, många kvällar som jag varit värdinna, samt några månader då jag jobbade som vaktmästare också. Mångsidig, jo tjena!
Nu ägnar jag min privattid åt skrivarkurs för tredje gången. Synnerligen givande sysselsättning. Har äntligen fått korn på en historia som jag tror att jag kan genomföra.
Och när den utvecklats vidare kanske jag lägger upp några spår här.

Men de flesta bloggare jag följt har lagt ner nu.
Det var några gyllene år då många skrev, men till slut tog väl livet över kantänka. Det gjorde det för mig iallafall.
Men visst kan man skriva sitt liv trots att det lever om med en!
Ja, skriv på vetja!
Picket fences av NoahsArk

1 kommentar:

Anonym sa...

Att skriva är fantastiskt!
Hoppas att du hinner skriva lite här med ibland, trots livets framfart... med oss alla!
Kommenterar långt senare än då detta inlägg "blev till", men vad gör välan det!
Allt gott till dej o lycka till med dina olika projekt!/Eva :)