06 april, 2018

Fredag

v 13. Förkorta Marie Bebåd.d.

Läser 1205-L Week planner 2019, namnsdagskal. men nu orkar jag inte mer, det är ju fredag!

Imorgon ska en cykel med punka  och dubbdäck förflyttas till stans cykelaffär för hundraåttifemte jävla gången för reparation och däckbyte!
Jag ska också köpa en kabinväska för första gången i mitt långa liv.
Måste ha en till resan till Amsterdam kommande fredag.
Ska också städa en foajé.
Jobbade idag på museet. Värdinna på Hissvägraren. Fick en fin bok från museet om Christina Nilssons smaragder!
Cyklade hem i motvinden på min yngste sons cykel som jag delar med min äldste son vars cykel blev stulen förra veckan. TREDJE cykeln som han blir av med! 
Igår kväll när jag hade jobbat färdigt på teatern hade jag tappat bort nyckeln till låset... jag dog och letade om och om igen. Fick ge upp och till slut, till slut, efter 45 minuter låg nyckeln på trappen utomhus, som jag gått i tre gånger den kvällen UTAN att se den. Ibland tror jag att någon skojar med mig. Fick ringa in skjuts innan jag hittade nyckeln.

Men solen har lyst idag och det finns hopp om våren!

Har också tecknat en pappersdocka till Region Kronoberg. Väldigt roligt!
Den hade många religiösa attribut, men de spar jag på tills den är publicerad. Bäst att ligga lågt. Någon kan känna sig kränkt. I dessa dagar kan man aldrig vara säker.
Kille eller tjej? Bådadera!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är verkligen en fröjd att läsa dina blogginlägg, Sprakfåle-Gunilla!
Vårhälsning från Eva :)