09 december, 2010

Film



Filmtajm ikväll igen! Jag bara roar mig, hela tiden.
Denna kväll såg jag på "Fyra år till". Jag tyckte banne mig att den var bra!
Tycker att Björn Kjellman har blivit väldigt grå och gubbig på senare år, men han är bra.
Bra på att spela kär. Eric Ericsons bruna, snälla ögon var också trovärdiga. Björns mamma i filmen var också ett humoristiskt fynd!
Ja, jag som aldrig såg storheten i "Brokeback mountain" tycker att den här filmen var mycket bättre! Jag bara älskar svensk film på nåt sätt. Som en varm skön yllekofta man sätter på sig när man behöver värma sig en stund.

När filmen var slut mötte vi de som precis sett Cornelis. En tjej snyftade och en gammal dam pratade med vaktmästaren om filmen, upprörd över hur han hade levt sitt liv.
Film berör verkligen.

Inga kommentarer: