11 november, 2011

Värdelöst


Bland mörka stammar lyser hoppet.

Nåt är inte alls bra med mitt minneskort i kameran. Det behöver konfigureras. Men om man konfigurerar det så försvinner alla kort. Då vill jag INTE konfigurera.

Jag har kort sen förra vintern på det kortet... Har inte RIKTIGT klurat ut hur man ska tömma kortet! Ja, det medföljde en skiva med kameran. Ja, jag installerade den. Nej, programmet funkade inte. Nej, jag fick ingen hjälp på Media Markt. Ja, det har gått bra att plocka bilderna en och en men nej, jag har inte gjort det.
Så nu sitter jag i skiten vad det anbelangar. Får masa mig till en fotoaffär och se om de möjligtvis kan vriiiida ur korten ur kortet.


Samtidigt som det är surt, så kan jag inte bli så upprörd. Jag menar, jag lever ju. Alla på bilderna lever, huset står kvar och det gör träden också. Jag kan ta nya bilder på fantastiska höstfärger. Bilderna är inte livet. Digitalkameran har (nästan) tagit död på värdet av mina egna bilder. Allt som det blir för mycket av, för lättillgängligt, tappar i värde.

Han visste priset på allt, men inte värdet på något.

Oscar Wilde

2 kommentarer:

Tante Jul sa...

han Oscar fikk virkelig sagt det, iblant.

Gunilla Byström sa...

Oscar har kommenterat det mesta och han har gjort det på ett fyndigt sätt för det mesta!