05 oktober, 2012

BesvIKEA

Nä men hallå, är det fredag nu igen!?
Jag har inte riktigt hunnit med att registrera veckan som gått. Håller på med ett sjukt jobb: att färgseparera fem akvareller. Sinnes!

Tog en vilodag och åkte till IKEA.
Till min grandiosa besvikelse var varuhuset halvtomt (eller halvfullt, för er optimister). Nytt varuhus öppnar den 2 november. Sprängfullt kantänka.
Men vad skådade mitt norra öga?!
Fåtöljen Stockholm i svart sammet för halva priset!!! 3500:- Jag har velat ha den i röd sammet i flera år, men jag tror faktiskt inte att den finns i rött längre. Jag var SÅ sugen på att slänga ut lite pengar, men jag fick sansa mig. Och nu får jag väl ångra mig i eviga tider. Ser på webben att den inte ens finns i sammetklädsel heller! Herreguuuud, vad har jag gjort!?!
De sålde också ut soffan Stockholm  för samma pris, i just röd sammet! 
Ja men hallå, om jag hade obegränsat med pengar och utrymme, så hade jag inte tvekat en sekund.

Men det jag åkte dit för, julgrejerna, de kommer inte att packas upp förrän den 2 november! 
Och då kommer jag INTE att stå i kö, I promise.

Då sitter jag eventuellt fortfarande och färgseparerar : (

Inga kommentarer: