27 oktober, 2012

BesvIKEA

Mäh!
Igår befann jag mig några timmar i Jönköping. En sport och resemässa samt IKEA blev besökta utav mig.
På IKEA kunde jag så äntligen köpa glastomtarna till julgranen. De där som JAG har "gjort". Men döm om min lätta förbittring då många av mina bilder återanvänts utan att nämna mitt namn med en endaste bokstav!En kudde som av outgrundlig anledning hette Margareta... med tomtefamiljen på. Där stod det inte att JAG hade gjort bilden. Etiketter och miljöbruna påsar, inslagspapper etc. där stod det INTE att JAG hade gjort bilderna. 
Lite dåligt, va? 
Är det för mycket begärt att man får ståta med sitt namn när man faktiskt har gjort något för en gångs skull?

IKEA - en designgåta.

Men nästa jul kommer det fler tomtar. Och då tror jag att mitt namn åter iegn kommer att finnas med på etiketterna. 

Oh well, I´ll just have to wait then...

Denna vecka eller period har IKEA Family min tomte som julkalender på Family-pris. Endast 49:-. Passa på!

2 kommentarer:

Tante Jul sa...

Mäh. Kan de gjøre sånt, altså?

Gunilla Byström sa...

Frågade min kontakt på IKEA. Ja, om mina grejer säljs tillsammans med någon annans design så får man inte sitt namn på produkten. Vilket är fallet på en del etiketter.
Däremot var det kanske en miss att kuddöverdraget inte hade fått mitt namn på etiketten OCH påsarna t ex. Men såna missar får man väl räkna med...