09 februari, 2013

Nysnö

Det har snöat nästan oavbrutet i fyra dagar. Vintern är här igen. Idag ska vi åka pulka i Tomtabacken. Jag får nog en djupgående pulka, för fasen va fet jag har blivit! Efter en viss ålder är det lätt att balla ur. Tydligen. För vissa.
Kanske går jag ner några gram om jag går upp och ned för backen i några timmar idag. 
Eller börjar ta de där dagliga promenaderna...

Nästa liv kanske jag skulle be om att få bli en katt. Sova mest hela dagarna och vara uppe på nätterna.
Men det där med att vara uppe om nätterna, det lyckas jag med som människa också. ca 03-04 vaknar jag varje natt. I natt läste jag en stund ur Stolthet och fördom. Lång bok. Lite svårplöjd. 
Lika svårplöjd som en pulkabacke med en meter nysnö.

Ha en skön helg, kära du!

2 kommentarer:

Tante Jul sa...

God helg til deg også!

Gunilla Byström sa...

Tack: )
Pulkan gick trögt i nysnön, men det var härligt väder. Stilla, lagom kallt och vitt av snö överallt.