24 mars, 2015

Kvällsmusik

Kväll igen. Tänk att det blir kväll varenda dag. Eller kväll.
Köpte penséer idag, ljuva ljusblå små raringar. Samt ljuva ljusblå pärlhyacinter.
Samt en bokhylla, på Blomsterlandet! Tidigare kostnad 3000:-, nu snodde jag den för 400:-. Bra jobbat där.
När jag gick där på blomsteraffären slog ljuva dofter emot mig. Det var apelsinblommor som fyllde luften med sin underbara sötma. Hade jag en vinterträdgård så skulle jag köpa mig ett träd.

För övrigt var jag på konsert med Jill Johnsson häromda´n. Vacker som en dag och sjunger som en lärka, eller kanske lite coolare; som en koltrast.
Mycket korta kjolar kör hon med. När hon till slut kom ut i en svart body ylade min granne till i ett riktigt countryvrål "Yeeehaaa"! Så var väl hans kväll räddad : ) För övrigt en god vän till mig. Det unnar jag honom.

En något annorlunda sånglärka lyssnade jag på för flera veckor sedan.
Tillsammans med sin bror spelade Margareta Bengtsson harpa och sjöng, musik från 1500-talet och framåt. Hennes namn får mig att associera till en 70-årig gammal dam, men hon är väl något yngre. Onekligen. Margareta är dessutom en av grundarna till The Real Group. Jo jo. Bra jobbat där Maggan!
Hennes brolla spelar tvärflöjt och lite annat, bland annat i BAO.
Så, det var alltså stora stjärnor vi fick lyssna på. Inte i något konserthus, utan i en sal på Utvandrarnas hus.
Det var vi och så pensionärerna i V-ö.
Men vackert var det.
Se här bara.
Margareta, direkt från hemsidan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å det är ljuvlig med penséer o övriga vårblomster!
Underbart är oxå att gå omkring i växthus eller blomsterbutiker o insupa alla dofter o njuta av alla färger!
Jill Johnsson är lite för countrylike för min smak men vacker pipa, det har hon!
Men hörrö just nu idag, på em lyssnade jag på The Real Group!
Å så skriver du om Margareta Bengtsson just i detta blogginlägg!
Allt hör ihop, som sagt, o det visar sig gång på gång o i olika sammanhang!
Kul kul! :)) / Eva

Gunilla Byström sa...

Roligt!
Surprise : )
The Real Group är really good!