26 november, 2009

Portföljfylla


Idag har jag fyllt på min portfolio med fler mönster, fler bilder. Snart är jag rädd att det blir för mycket! Tänk om jag tråkar ut mina presumtiva klienter; vore ju synnerligen illa. På måndag bär det av till ett vykortsförlag och ett ställe som möblerar Per-Albin Hanssons hus och en tjej med en barnbutik. Men, tjocka tomtar? Är det inte roligare med smala?

Tyckte själv att jag jobbade på rätt bra idag då telefonen ringde. Min bästa korrekturläsarchef ringde och berättade att jag hade glömt något idag... Hjälp! Har jag glömt nån viktig almanacka, nån helgdag va,va? Nä, jag hade "bara" glömt att jag var bjuden till Burde Förlag på en träff med de andra korrläsarna. Hmm.

Jag slängde mig på min velociped, ut i en regnig halvskymning, brakade rakt genom skogen, där jag knappt såg stigen framför mig. Skrämde upp en tjej som gick mitt på stigen så hon pep till. Fick vänta en enfaldigt lång tid på alla bilar som körde precis där jag skulle över gatan. Belöningen för denna bravad blev en smörgåsbakelse. Jag åt och åt. Hade ju inte ätit nån mat på hela da´n (och slapp äta middag på kvällen också!).

På vägen hem skippade jag kolsvarta skogen och körde vilse i villakvarteren istället.

Inga kommentarer: