04 juli, 2011

Blå måndag

Efter en hel vecka, med spring till tandläkare, vårdcentral, käkkirurg och samtal och mail med alla inblandade vårdinrättningar och doktorer, tänkte jag att nu ska ungen minsann på fritids imorgon (läs idag). Då väljer han att vara vaken till ca 03, fnissande och skrattande. Jag misstänker att han fått i sig någon hallucinogen innan sänggåendet. Så han får väl sova ut en stund då. Sen ska vi till tandläkaren igen. Bara för att det är så kul. Not.
Han åt ingenting på en vecka, sen fick jag börja med att mata honom innan han lyckades ta gaffeln själv och faktiskt börja äta igen. Vad problemet bestod i vet vi inte än. Ont i tänder, öron, hals? Blåsor i munnen? Ingen aning.
Dessutom låg han stilla på ett täcke i skuggan under en kissande fläder (ja, det är väl lössen som "kissar") hela veckan! Och magrade, så han liknade ett vandrande skelett. Men det är tydligen ingen fara bara de dricker. Och det gjorde han ju efter fyra dagar i alla fall...
Så nu är den omedelbara krisen över för denna gång och nu är det bara sommarfritids med okänd personal som ska överlevas en vecka. Och tråkigt väder gör ju inte fritids lättare, misstänker jag.
Å andra sidan kan jag ha fel. Hoppas att jag har jättefel.

Inga kommentarer: