28 augusti, 2011

Yogasunday


Så här ungefär.
Det är skönt att sträcka ut sin lekamen i en konstig yogaposition. Har yogat två prova-på-pass idag. Ett stycke Ashtanga Vinyasa Yoga (flödande yoga) och ett stycke Hatha Chakra Yoga (koncentration på chakrana). Mmm, det var skönt att andas genom näsan och inandas yogadofter och lyssna på plingplong.
På lördag blir det yoga på Friskis och Svettis, inte lika cosy som på Veda, men det är väl inte det yttre som ska styra? Men på utsidan sitter de, yogabyxorna från Indien, som jag kände ett starkt behov av idag. Snart ska jag även köpa den doft som gömmer sig i indiska kläder.
Sen ska jag gå in i min själ och kolla hur jag egentligen mår.
Efter yogan gick jag tillsammans med en vän och sippade latte och njöt av vädret och sällskapet. Några hundra meter längre bort, på Stortorget, spelade EMD live, men jag, jag spisade söndagsjazz i solen.
Yoga och jazz, så rätt det kan bli.

2 kommentarer:

Helena sa...

Härligt! I Järvsö var det också prova-på-yoga idag, men jag var på jobbet i Ljusdal, jag...
Och inte har jag kunnat köpa några brallor än heller, ska påminna min arbetskamrat i morgon.
Men jag unnar dig en härlig söndag i solens sken med trevligt sällskap, sån är jag, god.

Gunilla Byström sa...

Jag vet, god. Det är du det!