24 oktober, 2011

Jobbigt

Det är jobbigt att se på min blogg på en annan dator. Jag som sitter vid en liten laptop (och som jag trivs med den!) har en helt annan färgvärld än de som sitter vid en annan dator. Och det stör mig som fan, egentligen. Laptopen är MYCKET blåare i färgåtergivningen än andra skärmar tycks vara. Så mina lagom färgade bilder i fina fina färger... är skrikiga och illiga och kan se förjävliga ut på andras skärmar. Trist, på min ära!
Så nu ska jag ta mig fan börja använda min Mac. Måste försöka vänja mig. Måste, måste...

Helgen har varit, och det är inte mycket att orda om den. Så det gör jag inte. Jag återgår till arbetet istället och släpper in katten.

Jo, jag var ju på IKEA i fredags faktiskt! Halkan gled bort och vägarna var t o m torra på sina ställen. Hade en mycket trevlig tur och shoppade julprylar för närmare 600:-! Servetter, etiketter, vykort, tyg, adventskalender,inslagspapper. påsar. Tyvärr var glasfigurerna slut, så de får jag klara mig utan. Nu är frågan om man ska öppna paketen eller spara dem, "in mint condition"?
Köpte också en fin vägglampa som ser ut som en synundersökningstavla. Bokstäver, jag faller alltid för bokstäver!

Inga kommentarer: