09 maj, 2013

Va? Va´sa? Vaser!

Vaser i mitt fönster. Köpta på Plantagen. Förra året, då de var nya. De som står där i år (de jag har sett) är av mycket sämre kvalitet, mönstermässigt sett. Antar att formerna har slitits hårt i produktionen. Nu är de förr så skarpa sexkantingarna mjuka och skeva. Synd.
Antar att det kan vara Jan Rundgren som har designat dem. Känd designer i Sverige. Jag var och lyssnade på honom häromdagen. Han talade om sin koloniträdgård, sitt designyrkesliv, sin bok. Bra talat, Jan!

Och jag gick i skolan med honom 1985! Bild- och Form på S:t Sigfrids Folkhögskola. Har ett väldigt fint foto på honom där han står och bankar på en port på Versaille. Vi åkte dit hela klassen. Härligt!

Den här gången nöjde jag mig med att lyssna men kände inte att jag hade något att säga till honom utom möjligen -Hej!

Fatta, det är snart 30 år sedan... vad kan man säga då? Jag vet ju "allt" redan, han har ju precis berättat. 

Inga kommentarer: