31 maj, 2013

En ordinär dag

Scannat in en fjäder, skrivit ut nydesignade etiketter, gjort en inbjudan, målat en Johnnie Walker-hand (som jag har renoverat med papperslera (inte optimalt, men det fick visst duga), lämnat ifrån mig ett vikingaskepp renoverat med papperslera (inte optimalt, men det fick visst duga), läst två almanackor, påbörjat lyssningen av roman nummer två av Carolina Gynning (!), storhandlat på närmaste ICA-affär; ingen "bra affär", s a s... 
Köpte en grillad kyckling som läckte ut över de andra varorna. Så tokigt då.
Lät det rinna ut ett sista glas vin (ur boxen) och tog en sipp, men det kändes fel kl 14.30 på dagen, så in i kylskåpet igen med det.
Köpte sommarnumret av Lantliv med TOLV härlig hem! Herregud, nu ska de knäcka mig igen.
Skulle hämta ut ett paket men tror´u inte på fan att jag glömde mobilen?!
Så himla typiskt. Lade mobilen i handväskan och bestämde sekunden efter (eller var det före) att jag inte skulle ta med mig väskan... Suck.
Imorgon kanske det bär åstad till Ronneby brunn. Där ska det sjungas i parken: Diggiloo, minsann. Har fått gratisbiljetter. Ja, då hänger det på vädret om vi åker dit. Herr "Stannahemma" Sr. lär väl inte vilja följa med och herr "Stannahemma" Jr. vill väl bara åka hem. Nåväl, den som överlever får se.

(Och nu ljuder den förbannade glasstutan, så då var det visst fredag igen.
Och grannhunden fortsätter skrika i högan sky mest hela dagarna.)

Men rabarberna växer höga i år! Det bådar gott.

Inga kommentarer: