11 juni, 2013

Nytt är jobbigt

Nä, vad är det här?! 

Jag blev tvingad att köpa en ny dator, den andra gick visst sönder.
Men denna Windows-version är inte kompatibel med min scanner...
Har jag tur ska en speciallänk fungera, annars, ny scanner!
Och för att få skärmen tillräckligt ljus har jag den så ljus att jag inte ser kantlinjer och annat! Nä, så irriterande!
Och jag ser skrivbordet i över och underkant hela tiden. Så onödigt! Kanske går att ändra på? 
Tangentbordet har också siffertangenter till höger; helt onödigt!
Ja, inköpet gjordes i en hast, erkännes.

Mannen sa att Windows 7 var det jag ville ha eftersom åttan inte är bra, och det jag ju hört, så javisst! Och då var ju datorn liiite dyrare eftersom sjuan var så åtråvärd... Utbudet i den lilla datoraffären var ju inte större än fem, sex datorer så det var ju bara att slå till, eller hur?
Det som var väldigt, VÄLDIGT bra var att han i det priset plockade över alla mina filer ur den gamla datorn. Tack för det!

Men det tar nog ett tag innan jag vänjer mig vid den här nya apparaten. 
Det gör det definitivt.

Inga kommentarer: