21 januari, 2014

Inaktiv

Näe, det här håller inte!
Alldeles för lite aktivitet på den här bloggen, tycker jag.
Kan bero på att det är så mycket inre aktivitet i mitt liv, som inte passar sig att dela med min omvärld. Sorry. Inget spännande för andra men väldigt uppslukande för mig. En tidsslukare också.
Men nån gång ska jag väl komma ut ur den bubblan också.
Just nu försöker jag också designa julpapper, vykort, tapeter... you name it.

Och bredvid mig sitter en son som målar och målar och målar slut på det ena blocket efter det andra. Kunde ju kännas fantastiskt, men det känns bara bra, för att han då sitter still och koncentrerar sig. 
Koncentrerar sig på att fylla papper med vatten och lite färg och skvätta över halva huset med penseln, typ. 
I julas satt han i köket och skvätte färg på en garderobsdörr.
På kvällen gick han på eget härligt initiativ och "städade" dörren med en disksvamp som han nog hade fyllt på med mer färg och vatten. Dörren blev helt grön och den nymålade väggen fick också en rejäl fläck. 
Men inga problem! Det var ju bara att måla över. 
Jaaa då, inga problem!

3 kommentarer:

AnBr sa...

Du är beundransvärd kära Sprakfåle! Inte nog med ditt positiva tålamod... men att få kreativa idéer till julpapper i mitten av januari! Det är inte dåligt... :-) Pussokram till er alla!!

Ulricha sa...

Åh, jag kan bara hålla med ovanstående. Du är beundransvärd och kreativ!
Kram

Gunilla Byström sa...

Oh, you sweet babes! Tack för support. Kan behövas ; )