05 januari, 2014

Tyst

Det är som jag alltid har sagt. Har man inget att säga ska man hålla tyst. Det är därför det är tyst här.

Och just nu ännu tystare, för jag håller just på med oil pulling. Inget större nöje då jag använder olivolja och det är första gången. Bäst är visst sesamolja eller kokosolja. Om du inte vet vad det betyder så finns det en outsinlig källa till kunskap. Kallas internet.

Gjorde ett bokfynd häromdagen då vår ICA-butik hade sänkt alla pocket till 30:-/st. Shoppade loss och kom hem med Jussi Adler-Olsens senaste, Lasse Berghagens bok Flakmopedisten, Ensamma hjärtan och hemlösa hundar samt Delhis vackraste händer. Och så fick jag Gustavs grabb av LGWPersson i julklapp. Det ska väl hålla mig tyst ett tag till.

Och så har jag en son vars mun mal och mal hela dagarna. Man får inte en syl i vädret, så det känns lika bra att vara tyst.

Gott tyst år!
Jag har aldrig läst B Ranelid. En brist i mitt liv?


2 kommentarer:

AnBr sa...

Har inte heller läst Ranelid men vet jag har något av honom hemma. Så nån gång så...

Gunilla Byström sa...

Och jag "råkade" köpa Alice Munros senaste novellsamling. Orkade läsa halva boken, men oj, den var inte rolig : (
Vi har bokträff imorgon o denna bok. Får se om vi får några positiva omdömen då.