09 januari, 2015

Nytt år minsann

Det hackar och knackar. Systemet.
Två steg fram och så tar det stopp.
Ett till och så lite vila.
Ska jag kanske skylla på det lilla odjuret?
Eller är det bara jag?
Besökte än en gång vårdcentralen och än en gång ska doktorn skriva remiss till lumbalpunktion. Och denna gång får jag väl genomgå eländet då.
Det har värkt lite här och där under julen men just nu är det OK.
Mitt ständiga sällskap tinnitus (sus i öronen) kan stundvis tystna men kommer envist tillbaka. Jag gör allt för att ignorera det, och det lyckas för det allra mesta.

Men jag har också fått healing några gånger. Förvisso på distans, men det känns att det fungerar. Värken försvinner.

Vågar dock inte riktigt tro på att det är helt borta. Bäst att inte dra på sig obotliga nervskador kan jag känna. Vilket ju ändå kan hända även om man får medicin... så jag kontaktade även min homeopat så att jag säkrar upp för alla eventualiteter.

Ute ändrade sig dagens grå blöta till årets andra snöfall och vips är det vitt och fint ute igen. Sonen lär bli överlycklig i sin skola.
Äldste sonen känner sig nog också nöjd då han idag för första gången på 1½ år tog bussen till skolan! Detta så avskydda färdmedel... men cykling i lervälling och regn tog knäcken på hans humör igår. 
Och alla vänner tog naturligtvis bussen igår. I smyg tycker jag att det är helt OK att han tar bussen: det visar på ett sunt intresse för att umgås med vänner, vara lite mer som andra.
Ja, det kan tyckas tråkigt att anpassa sin personlighet, men man måste kunna umgås med människor och vänner, inte bara gå sin egen väg jämt. Tycker jag.

Noah och jag fortsätter vårt konstprojekt och jag har nu döpt vårt samarbete till Noahs Ark. Här ett till exempel på vad vi kan åstadkomma.

Villa Vit av Noahs Ark

7 kommentarer:

Anonym sa...

Låter jobbigt med värk som kommer o går!
Hoppas felet hittas (om det nu är nåt mer än Borrelian) så du kan få bra "medusin" o må bättre!
Vilka fina skapelser ni samarbetar fram" du o sonen!
Bra där oxå, av äldste sonen, att ta bussen ist, åtminstone i denna väderrlek!
God bättring o ett gott 2015 till dej, Gunilla!/ Eva :)

Nu har även jag börjat blogga-äntligen!
Dock bara ett inlägg än så länge, men det blir fler allteftersom inspiration finnes!
Den kommer o går, den med!
vindbrus.123minsida.se

Freja sa...

Hoppas verkligen att din värk ger med sig, jag vet hur det är att gå och vänta på att bli bättre...

Gunilla Byström sa...

Tack, vänner!

Kul med egen blogg, Eva! Lycka till!

Anonym sa...

Tack! :-)

annannan sa...

När får man lägga in en beställning?

Jag älskar husgavlar, särskilt vita sådana som väcker tankar på Skåne. Och ljusspel och aningen av skuggor av kala träd mot husväggar.

Gunilla Byström sa...

Hej Annanann!

Min kommentarsfunktion fungerar inte, därav sent svar.

Just nu jobbar jag på att få till bilderna till tryckeriet. Sen ska jag öppna en webshop... men ska också lägga upp bilderna på etsy.
Dessvärre är jag en sån som vill ha hängslen och bälten innan jag gör något så vänta bara litegrann så ska du se att jag lägger upp några bilder!
Jag vill gärna att de ska bli perfekta innan jag säljer dem : )
Kul att du gillar gavlar. Det gör jag också. Och Skåne.

Gunilla Byström sa...

Och NU kan du lägga in en order om du vill!

NoahsPaper heter vår affär (då Noahs Ark var upptaget)

Länk här. https://www.etsy.com/shop/noahspaper