27 februari, 2015

Svar sökes

Framme är vandraren
framme vid befrielsen
Själen har fått se
var källan är

Bo Setterlind

Jag mediterade och sökte svar.
di Spagna kom upp. Ett italienskt landskap kom upp. 
Förutom att di Spagna är en restaurang i Västerås så är det också Spanska trappan i Rom. 
Sökte vidare bland bilderna. 

Hade också sett en brinnande kyrka i ett italienskt landskap. 
Jesus på korset och en bedjande Maria.
Klickade på en bild på ett landskap och fick upp Sorico. Sorico ligger vid Comosjön. I den regionen finns det ett naturreservat som heter Pian di Spagna.
Fortsatte och hittade ett Torre di Sorico, ett torn som ser lite bränt ut.

Konst från Noahs Ark
Hade också "hört" "det är sant".
Googlade "Det är sant" och fick upp Bo Setterlind.
Under tidigare meditationer har namnet Bo dykt upp (känner ingen Bo).


Bo Setterlind, poet, religiös, har skrivit flera psalmer, visar sig vara född 24 augusti (en dag efter min egen födelsedag) och född i Växjö (vilket jag i o f s inte är) och flyttade från Växjö till Västerås! 

Men då fanns nog inte restaurang di Spagna...
Och varför ordet nystagmus också kom upp, det kan jag bara inte fatta.

Men visst hänger det mesta ihop : ) Eller är det bara i mitt huvud och inbillning?

Dikten ovan finns på Bosses gravsten i Strängnäs där han dog 1991.
Och med det hade jag ingenting att göra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen så fantastiskt Gunilla!
Jag tror att allt hör ihop o att det som händer, på olika vis o olika tydligt, "connectar" med varann!
Jag har själv upplevt det många gånger...hur det ena liksom leder till det andra!
Det du beskriver ovan är för otroligt för att "bara" handla om ren slump!
Så tror/tänker jag! :)

Gunilla Byström sa...

Ja, det är i alla fall roligt att se hur man kan hitta rätt från en tanke eller ett litet nystan : )
Och allt hänger ju ihop, det vet vi!