25 juli, 2015

Nytt på Etsy!

Tog tag i saken och lade ut ett antal nya tavlor på NoahsPaper idag.
Klapp på ryggen och en djup suck av lättnad.
Skönt att få det avklarat!
Granit av NoahsArk. Den här har jag själv på väggen. Lugnande.
Jag har slutat äta griskött.
Det får vara nån måtta på vad man trycker i sig, tycker jag.
Efter många år då jag, trots att jag vetat bättre, ätit griskött i alla former, har jag nu fattat ett (lätt) beslut att avstå. Detta för att jag har en "reumatisk disposition" och vill inte alls ha ont i kroppen. Kan redan känna ont i fingrar då jag har ätit något olämpligt (eller typ druckit sex glas rosévin) och det är bara som små varningsblinkers som jag nu måste ta på allvar. Än så länge har det onda gått över, men en dag tippar det över är jag rädd.

Istället åt jag idag en portabellasvamp för första gången i mitt liv. Kändes som en stor stek ungefär, och några timmar senare är jag fortfarande mätt.
Det får bli något lättsmält ikväll. 
Typ nåt glas... eller två, rosé!

3 kommentarer:

Freja sa...

Jag gillar inte gris så mycket så jag äter sällan av den anledningen. Har dessutom nästan slutat äta charkuterier, så då försvann ännu mer gris där. Men fixar inte att bli vegetarian fullt ut, jag gillar kött för mycket för det...

Anonym sa...

Jag har bara ätit fisk, skaldjur, kyckling o Kalkon sedan tonåren!
Inget annat kött
Helt o hållet vegetarian skulle jag dock inte vilja vara, även om jag älskar frukt o grönsaker osv.
Någon form av kött vill jag ändå ha! :) / Eva

Gunilla Byström sa...

Nämen va trevligt! Fler grisfria människor :)
Vi slutade också med charkuterier (i princip) då vi läste alla e-nummer och socker och annat skrot som trängdes i vakuumförpackningen.

Jag skulle nog gärna bli vegetarian, men bara om någon annan lagade maten...