17 februari, 2010

Bokkoll

Som läsare är jag: Envis och idog och glömsk. Har jag börjat ska jag jäklar läsa hela boken! Läser jämt, överallt. Glömmer alltid vem som gjorde´t.
Som bloggare är jag: Just nu; avslagen, oinspirerad.
Senast lästa bok: Väninnan (rapport från Rosenbad) av Eva Franchell
Senast köpta bok: Två faktiskt: The Gashlycrumb Tinies och The Garden of Abdul Gasazi
Favoritdeckarförfattare: Stieg Trenter
Läser allt av: Oliver Jeffers :) Läste allt av: Mary Wesley
Läser helst inte: Harlequin-böcker och "ödes-böcker" av typen "Pojken som kallades Det".
Fackböcker jag läser: Böcker om inredning, antikviteter, blommor/trädgårdar, design, handarbete/hantverk, hus. Enda krav: förförande bilder, text och layout!
Läser gärna på: Engelska. Måste testa franska! Skulle det gå?
I att-läsa-högen: Alla böcker jag köper och inte hinner med... Ingen speciell bok som väntar.
Önskebok-lista: Alla böcker av Edward Gorey
På antikvariatet: Brukade vara "Varför är det så ont om Q?" Nu: FORM-tidningar, handarbetsböcker, gamla barnböcker

Inga kommentarer: