30 september, 2011

Septembersol


Finaste koftan hittade jag på Indiska!


Rensade i rabatten och fick något att roa mig med en stund.

Det finns tusentals sjukdomar men bara en hälsa.

Ludwig Börne

Ja, det är ju så. Och jag lider just nu av sjukdomen förkylning. Snor i hela hjärnan och näsan. Fyller soppåse på soppåse med snorpapper. Och det tycks inte finnas något stopp på den källan. Ingen kraft och ork för att göra något vettigt.
Ser fram emot att hälsa hälsan välkommen snart.

Igår var det så fint väder, och båda mina barn var hemma från skolan (studiedag), att vi slängde ut en picknickfilt under äppelträdet och myste till det i solskenet. Vi kom upp i 22 grader innan solen gick och gjorde nytta någon annanstans.

4 kommentarer:

TUTT sa...

Åh!
Fina bilder, och det låter gött i solen med barnen trots förkylningen. Krya på dig!

Gunilla Byström sa...

Ja, men till slut blev det FÖR varmt för en sjukling. Jag fick gå in och lägga mig i ett mörklagt sovrum. Snarrrk!

Tante Jul sa...

Hihi, tror du den grønne veven holder seg fin om den får tørke også?

Gunilla Byström sa...

Tyvärr fick jag inte se det... Min kär e son plockade isär den innan den hade torkat. Det är det vanliga här hemma. Jag gör något och han gör sitt bästa för att sabotera : )