02 september, 2011


"They´re biting by Paul Klee tyckte jag passade till.

Fina va? Jag är ingen vän av militära accessoarer annars, men de här coola pjucken måste jag bara ha. Handlade skor på Skopunkten, där man får det tredje paret gratis. Det fanns inga skor i rätt storlek som jag ville ha, men dessa pytteskor (stl. 20) ville jag definitivt ha! De blev mina för 0:- för två år sedan precis när jag startat Sprakfåle. De står som en symbol för min aggressiva marknadsföring...
Eller nej, kanske inte det.
Men som en symbol för hur jag ska lägga hela landet under mina fötter!
Hur jag ska besegra alla tvivlare (inte minst mig själv). Hur jag käckt ska marschera framåt, självklart, segervisst. Kämpa genom lera och nedsättande tankar. Och så småningom sätta ned flaggan.

Här är jag, jag finns och jag är... bra?
Ja, ni förstår hur jag tänker va?

Jag brukar titta på dem ibland och insupa lite jävlar anamma.
Tänk va bra det är att ha fantasi.

(Och nu ser jag för första gången att det står GREED på dem! Och det är verkligen inget jag vill propagera för. Vad gör jag nu?!)

Inga kommentarer: