21 augusti, 2012

En ängel i rummet


Så här ser hon säkert ut.
Idag får vi besök av en NY avlösare/avledare/ avbytare. Avlastare, kanske det heter. Jag vet inte riktigt. Vi hade en go och bra tjej i våras, med många fina utflykter för den lille. För några veckor sedan meddelade hon att arbetet inte kändes meningsfullt, varken för henne eller för den lille. Jasså?!
Vi blev väldigt förvånade, men det är bara att acceptera. Ingen kan tvingas jobba vidare med något som inte känns meningsfullt. Ja, i alla fall inte i den här branschen...
Jag tänkte lägga ner avlösarracet helt. Det kan inte fan ha nytt folk hela tiden, som ska ta hand om ens unge. Stackars barn dessutom som blir påprackad en ny kompis lite då och då.
(Fast vår favorit stannade ju i två år, det ska inte förnekas eller döljas. Mycket ovanligt.)

Nå, kommunen verkar nu ha hittat en RIKTIG PÄRLA! Osedd i och för sig, men hon har jobbat på hans skola tidigare, är över femtio och är extremt omtyckt av alla elever och föräldrar har jag fått höra från en säker källa.
Fast anställd av kommunen. Perfekt. Då lär hon inte försvinna i första taget. Ett energiknippe, påhittig, glad och alldeles, alldeles underbar! 

Ja, jag ska träffa henne om några timmar. Då får jag se hur hon är IRL.
Spännande!

4 kommentarer:

AnBr sa...

Åååhhh... jag håller tummarna!! Är nog bra att hon är över 50... mindre benägen att röra på sig (alltså sluta, flytta, byta jobb etc).
Hoppas den lille och hon kommer överens också. Och ni med förstås...Håller tummarna som sagt!! :-)

Gunilla Byström sa...

Ja, jag med håller tummarna!
Vågar knappt tro att vi har sån tur. Skolan verkar efter (två dagar) mycket bra med mycket bra lärare också. Skolbussen funkar utmärkt och än har han inte brutit ihop.
Så vi hoppas att det håller i sig.

Tack för tankarna : )

Tante Jul sa...

Jeg krysser også fingre (eller holder tomler som dere svensker sier - dere er rare) for at ny avlaster skal gå bra. Og bli lenge!

Gunilla Byström sa...

Ja, vi är allt ett lustigt folkslag
: )
Nu har hon ju varit här!
Och hon verkade väldigt bra.
Ställde bra frågor, pratade med N., gillar att vara ute i alla väder (precis som N). Ja, det blir nog bra det här : )
Men jag kan inte låta bli att tänka att hon kommer att bli sjuk, kommer att flytta, bli deprimerad, få ett annat heltidsjobb etc. etc.
Tillit ska man ha har jag hört. Jag jobbar på att ha tillit. Men svårt det är ibland.
Tack för dina kryssade fingrar : )