17 augusti, 2012

Sur

Lite sur blir jag när jag för en gångs skull beställer varor från Yves Rocher. Jag vet ju att när man väl en gång har beställt så ligger man i deras adressregister för nästan eviga tider. Vilket kan vara jobbigt om man inte vill handla krämer varenda månad resten av sitt liv.
Denna gång tänkte jag vara lite listig.
Beställde två välbehövliga krämer för mitt russinansikte. Det känns lite trist i längden med apotekets fotsalva i fejjan, även om det fungerar utmärkt.

Till denna beställning skulle man nämligen få en sportbag. En EXTRA STOR sportväska. 60x29x20,5 cm. om man beställde inom tio dagar såklart.
Gjorde så. 
Jag behöver en väska till min resa i september, så bra att få en gratis!
När väskan kom var den banne mig ingen EXTRA STOR sportväska! Det var en halvliten väska som jag inte vet vad den ska användas till. 44x28x20,5 cm!

Ringde såklart till Y.R. Orkade inte vänta i den superlånga kön så jag lämnade telefonnummer för att de skulle ringa upp "idag eller senast imorgon"!
Men inte fan ringde de upp!
Ringde i morse och fick prata med en trött medarbetare som inte fått några andra klagomål på väskan och inte tyckte att det var anmärkningsvärt på något sätt. Själv tycker jag att det måste vara trist för företaget att beställa en EXTRA STOR sportväska från kineserna (mitt antagande) och få en halvliten för samma peng?!
Nu ska damen skicka en ny väska till mig. Kanske var det bara den som var så liten...
Så snart är man väl ägare av två HALVSMÅ sportväskor.
Yippee.
Och jag måste ge mig ut på jakt efter en väska att ta med på resan. Suck.

"Man förlorar mer tid när man försöker vinna tid."

John Steinbeck

1 kommentar:

Gunilla Byström sa...

Jo, jag fick en till LIKA LITEN väska nån vecka senare.
Jag gick och köpte mig en större på Team Sportia. Får väl ge bort de andra till nån som behöver dem.