14 november, 2012

1,2,3. Häpp!


3 steg för uppfylla dina önskningar med tankens kraft

Skrivet av Meditationsguiden den 12 november 2012
Många har hört talas om tankens kraft. Men kan tankarna verkligen styra det som kommer in i våra liv? Och hur gör man då? När jag ser tillbaka på mitt liv ser jag att mina tankar och mitt förhållningssätt haft stor påverkan på hur mitt liv har utformat sig, vare sig jag varit medveten om det eller inte. Här är tre steg för att uppfylla dina önskningar med tankens kraft.

Steg 1 - Be

En dag när jag promenerade hem från jobbet och tog vägen genom ett bostadsområde som jag alltid tyckt om fick jag en plötslig känsla av att ”här vill jag bo!”. Jag erinrade mig en väns lägenhet i samma område, en lägenhet som jag tyckte mycket om. Jag tänkte ”Precis en sådan lägenhet vill jag ha”. Detta är första steget i tankens kraft. Var klar med vad du vill ha och be om det.

Steg 2 - Tro
Jag fick höra från min omgivning att jag inte kommer hitta någon som kommer vilja byta bort sin lägenhet i detta fina område. Men jag satt in en bytesannons. Redan dagen efter fick jag ett samtal från en man som hade exakt den lägenhet jag var ute efter. Det var inte bara samma storlek och planlösning som min väns lägenhet, den låg på samma våning och hade exakt samma lägenhetsnummer. Fast i huset bredvid. Så fort jag fått samtalet ”flyttade jag in” i min nya lägenhet. Mentalt. Därför var det för mig ofattbart när jag en tid senare fick beskedet att våra hyresvärdar inte godkände bytet. Jag bodde ju redan där. Men jag tappade trots detta inte tron, utan fortsatte känna och agera som om lägenheten redan var min. Det är detta som är steg två. Att tro och ha tillit. Det hjälper inte att be om något om du inte samtidigt tror på att din önskan kommer att ske.
Steg 3 - Känn

Varje dag på väg hem från jobbet fortsatte jag ta vägen genom ”mitt nya bostadsområde” och kände hur bra jag mådde av att ”bo där”. Det tredje steget handlar om att ta emot genom att känna. Det är detta steg som gör att många har svårt att förverkliga det de ber om. Om jag önskar ett nytt hem och samtidigt mår dåligt över min nuvarande bostadssituation, sänder mina känslor ut vibrationer som inte matchar min önskan. Nyckeln är att känna det som om du har det du önskar redan nu. Då ställer du in dig på rätt våglängd och kan ta emot.

Och ja - jag fick min lägenhet till slut.

Nu vet jag vad jag ska be om...

Inga kommentarer: