13 november, 2012

En känslosam lista

1. Hur känns det? Jovars, lite kissnödig (typiskt svensk, måste tala om exakt hur nödig man är). Samt torr och skrynklig, i ansiktet. Och ont utanpå höger armbåge. Mysktiskt.

2. Vad hör du? Suset från datorn, ljud utifrån, en knäppning i elementet, ett tickande i fönsterkarmen, men det finns ingen klocka där, så återigen: mystiskt.

3. Hur luktar det? Vildfikon och vindruva blandat med ozon. Jättegott!

4. Hur smakar det? Kaffe. Äckligt. Jag ska snart borsta tänderna. Gillar inte eftersmaken.

5. Vad ser du? Stökigt bord. Uppstammad myrten. Boken "Det röda trädet" av Shaun tan. Idel pilfinkar som  bara äter och äter. En bunt nytryckta julkort från förra årets adventskalender. Som vanligt: en papperskasse med kläder att skänka till nån annan. Ett kuvert som innehåller faktura till IKEA. En väckarklocka (tyst) så jag inte ska glömma att möta min son kl 14.15. Tandis.

6. Vad tror du? ...

7. Vad hoppas du? Att jag ska sälja spisen idag. 

8. Vad vet du? Inte mycket du.

9. Vad tänker du? Att jag borde göra nåt annat än detta. 

10. Hur tänker du? Hoppigt.

Denna lista har jag gjort alldeles själv. Vill du också lista ditt känsloliv så gör gärna det. Men räkna inte med att jag ska kunna hjälpa dig (mohahaha!). 

Inga kommentarer: