07 mars, 2013

MM och autism (del II)

Tänkte inte skriva mer om Måns Möllers son, men vill bara säga att jag känner igen mig i hans förtvivlan. Då. För ett antal år sedan. 
Nu är jag lite coolare och vet att det finns sätt att hjälpa autistiska barn till ett betydligt bättre liv.
Läs gärna detta inlägg och se TV-sändningen. 

Och märk väl att han blir förtvivlad när den där JÄVLA läkaren säger att det inte finns något att göra!!! Hur fan kan en människa slita hoppet ur bröstet på en förälder på det sättet? I det här fallet ska man inte lyssna på läkare, de vet inte mycket om autismens orsaker och de är fast i gamla föreställningar om orsaken till autism. Och ogrundat, dessutom. Det finns VÄLDIGT mycket att göra!

Citat ur texten: "Om det sedan visar sig att inget faktiskt hjälpte erat barn- att det inte var biokemiska obalanser, inflammationer, tarmproblem eller annat- ja då kan ni ju faktiskt säga till ert barn och er själva: "Vi provade verkligen ALLT, Viggo. Vi försökte. Vi kämpade. Men inget hjälpte, det vet vi nu."

2 kommentarer:

Anonym sa...

Av någon anledning blir jag gråtfärdig när jag läser ditt inlägg här. Kanske för att jag vet hur mycket DU kämpar. Hoppas du förstår att jag förstår det och att du förstår att jag tycker att du är en _mycket_ stark kvinna.

Kram Ulla-Be

Gunilla Byström sa...

Och av någon anledning blir jag lite lätt fuktig i ögonen nu, för att du tänker på mig : )
Och du, man är så stark som behöver vara, det vet väl DU om någon!