02 mars, 2013

Sträcklyssning

Äntligen har jag en läsupplevelse av rang att berätta om! Mina allra varmaste rekommendationer ger jag boken "En senil skalbagges tröst" av Jens Månvinge!

Jag har sträcklyssnat på den, hade svårt att stänga av i natt, men fick ge mig till tåls tills idag. En läsupplevelse.
Jens befinner sig i Thailand, jobbar på i djungeln, men står plötsligen utan pengar. För att snabbt fixa pengar beslutar han sig för att smuggla knark. 
Inte den bästa idén när man befinner sig i Thailand, som vi alla vet. 
Det visste nog Jens också, men ungdom och dårskap förblindade hans sunda förnuft.
Väl fast sitter han på "Bangkok Hilton", fängelset som trycker in dubbelt så många fångar som det ursprungligen är ämnat för. 
Så mycket elände...

Ta och läs den! Den kan få dig att uppskatta ditt eget liv så mycket mer.
Nu surfar jag vidare för att hitta mer läsning om överlevare, och det tycks finnas en del böcker i ämnet.
Måste vara någon sorts morbid nyfikenhet som får mig att vilja läsa vidare.

Jens fick vänner i sin isoleringscell: två råttor, många kackerlackor och en vilsen skalbagge som vägrade lämna hans kropp när den väl hade landat. 

Jag hade faktiskt en liknande upplevelse en gång på en scouthajk.
En fluga satte sig på min hand och vägrade flyga vidare, så den fick följa med mig på hajkäventyret. Så jag förstår precis hur det var för Jens Månvinge!

Inga kommentarer: