20 september, 2013

Istid

Från regn till is.

När jag återvände från USA, efter ett år som au pair, till Sverige, stannade jag en månad i Norrköping hos en vän jag hittat i det stora landet. 
Norrköping - denna gamla arbetarstad... där fanns ett kollektiv, såklart. Härligt kollektivliv : ) Vi gick Broadway upp och ner. Precis som Plura.

Där mötte jag också en speciell tjej som endast 16 år var så mycket mognare och världsvisare än jag någonsin kom att bli. Flyttat hemifrån för länge sen.
Hon hette Tjåsa. Bara namnet säger nästan allt. Cool, liksom.

Vi bondade väl inte sådär direkt, (och det var inte hennes fel! Hon var ju en schysst tjej. Såklart.) jag var ju inte alls världsvan och streetsmart. Vilket hon var alldeles utan ansträngning. Typ. 

Nåväl, för några månader sedan hittade jag henne igen. Vet inte hur det gick till men hittade ett fint foto på henne.



Och visst, det bev något speciellt av henne.
Isskulptör bland annat.

Här är hennes hemsida. Iceevent heter hennes företag. Coolt...
Det får en att fundera på vad jag hade blivit om jag hade flyttat hemifrån i tidiga tonåren, klarat mig själv och bara levat livet liksom. (Asså liksom, va)?

Inga kommentarer: