07 september, 2013

Suktar på en lördag



Jag skulle inte ha NÅGONTING emot om någon vill köpa sådana här koppar och tallrikar åt mig! Så friskt rödvita och älskansvärda, tycker jag.
Sailor, heter de och är våldsamt inspirerade av Stig Lindbergs Zebra. En hyllning, helt enkelt. Ja, jag skulle känna mig väldigt hyllad om jag fick dessa raringar i ett stort paket. Priset? Bah, vad är väl pengar?!

Det är våldsamt varmt ute. Sommarvärme i trädgården. Barbröstad son hoppar studsmatta, den andra håller sig inomhus av rädsla för värme. 
Ekologiska grönsaker på Bondens marknad och svingoda Krav-odlade korvar fulla med gröna kryddor till lunch. Så gott!

En ny antik karaff inhandlad på Johanne. Som ersättning för den som någon slog i golvet härommånaden. Gnistrar så vackert i kvällssolens sken.

Och mitt i allt hamnade en fantastisk författare och illustratör: Oliver Jeffers, tillsammans med en annan björn och en teburk som tyvärr inte hade den rätta mörkröda färgen, upptäckte jag när jag kom hem för några år sedan. Numera får den stå på en hylla i ett sovrum, inte i köket.

Björnen påminner om alfabetsbilderna som jag jobbar på. Håller på med just bokstaven B och, just det, det blir björnar och byråer; en klassisk kombo...

Inga kommentarer: