02 oktober, 2013

Lyssna och läs

Lite läs- och lyssnartips från Sprakfålen:
Lyssnat på Hungerspelen av Suzanne Collins. Spännade lyssning och helt OK uppläsning av Rebecca Hemse.


Och på kvällarna läser jag andra boken av succéförfattarinnan Gillian Flynn: Gone girl. Tjock som en tegelsten och endast tio dagars lånetid. Det kommer att bli svårt att hinna med och den är väldigt bra än så länge. Jag måste ju sova några timmar per natt, dessvärre.



För övrigt är det nu, när tempen visar 0-gradigt på morgonen, som jag plockar fram alla gamla tidningar med jultema. Dags att skruva upp förväntningarna...

Och om man gillar söt musik så kan man lyssna på en artist som heter Mindy Gledhill. På Spotify såg jag att Michel Bublé hade lyssnat på henne så jag tänkte att va tusan, det kan väl jag med då. Och det var ju sött och rätt OK.
Lite samma stil som den supersöta och rara artisten och stickerskan Stephanie Dosen. Och hennes bok har jag naturligtvis köpt!


Cyklade raka vägen till affären/posten imorse för att lägga mina händer på dyrgripen men (skit också) den hade inte anlänt ännu! Kanske går det vågor på Engelska kanalen? Blöter ner garnet och sänker boken! Aaahhh.... nej, det får inte hända!

Inga kommentarer: