28 juli, 2014

Biff

Måndag igen och nu är det beslutat att jag ska göra bilden. 
Så det är bara att jobba på.
Efter jobbmötet gick jag på Åhléns och köpte denna nödvändiga vän.

Ja, inte katten utan vännen bakom. Det är en "Sorgenfresser". Som heter Biff.

Om man känner sig lite nere skriver man ner sina sorger på en lapp, öppnar dragkedjan och stoppar ner lappen i munnen på Biff. Och på morgonen när man vaknar har alla sorgerna försvunnit! Häpp!

Väldigt rar vän, tycker jag. Tyckte visst Milo också.

5 kommentarer:

Freja sa...

Den bästa vän en kan ha! Min mamma hade en worrydoll, som hon skulle viska sina orosmoln till på kvällen så försvann de över natten...

Gunilla Byström sa...

: ) Ja, väldigt rolig och bra idé!
Och så fin den är : ) Mer rostbrun än vad som framgår av bilden.

Anonym sa...

Ja en "Biff"verkar vara en fin o bra vän i nöden, får nog ta o skaffa mej en sån jag med! Katten är ju oxå jättefin-synd att den inte ingår i köpet!
Visst hade väl du en katt vid namn Mylon en gång, eller spökar mitt minne helt nu? Kram Eva

Gunilla Byström sa...

Ditt minne fungerar alldeles utmärkt, Eva! Visst hette han Mylon.
Denna vackra katt hette Mio från början i en annan familj. När vi köpte honom tyckte jag Milo var finare och lättare att säga.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.