18 juli, 2014

Bokfunderingar

Precis när jag hade bestämt mig för att gå ur den sista bokklubben och slippa dessa månatliga avbeställningar (eftersom jag så sällan tycker att jag har råd att köpa svindyra böcker)... just då kommer Månadens bok och frestar med två böcker! Ska jag köpa "Offer utan ansikte" av Stefan Ahnhem OCH "Systerland" av Curtis Sittenfeld för ENDAST 129:- per bok? Sen kommer den där sura frakten på 37:- som förstör nöjet. 295:- för två inbundna böcker är väl ändå ett bra pris, antar jag.

Men om jag köper från nätet kostar det 238:- eller 244:-. Då får jag en av böckerna på engelska och i pocket, vilket kan vara trevligt. 
Och då är det ju lika bra att jag ur bokklubben.

Ytterligare ett alternativ är att jag lånar böckerna på biblioteket.
Alldeles gratis!
Så får det nog bli. 
Älskar bibliotek. 
Ville bli bibliotekarie en gång i tiden, men tyvärr så fanns utbildningen bara i Borås då och dit ville jag ju inte flytta...
Nu finns den här och tiderna för biblioteken är inte de bästa. Det dras in och sparas även där. 

Bäst att passa på att låna medan de finns kvar!

3 kommentarer:

Freja sa...

Bibliotekarie, det ville jag med bli, jag pryade som det en vecka på gymnasiet minns jag. Bokklubbar har jag gått ur, det blir nästan alltid billigare att beställa på nätet, fast jag kan sakna de där katalogerna där jag fick info om massor av böcker, nu har jag sämre koll på utbudet....

Gunilla Byström sa...

Ja, det är just därför jag är med: hålla sig à jour med vad som finns. Men nu får det räcka, tror jag.
Det är så dumt när man missar att avbeställa. Alldeles för dyrt...

Unknown sa...

Det är nåt vissr med både bibliotek o när man får den där bokklubbskatalogen i brevlådan!
Att sitta där o önska o pricka för alla de böcker jag SKULLE vilja ha om jag hade råd o om mina ögon orkade men det gör de tyvärr inte längre, inte på samma vis som förut inte, trots glasögon... men ändå har jag inte hjärta att gå ur klubben!
Jag älskar böcker, nya böcker o gamla, doften av bibliotek o bokhandel!
Jag har drömt om att få jobba i bokhandel o du skulle passa så bra som bibliotekarie!!
Men det mesta går att köpa via nätet numera så både biblioteken o bokhandeln är utrotningshotade, så det gäller o passa på så länge de finns ja!
Jag får ställa mej o sniffa in doften av papper o böcker i närmsta bokhandel så snart tillfälle ges...o bibliotek!!