07 oktober, 2014

En pumpa


Jag tänker mig att jag är den nya Ernst. Tar liksom det som finns och gör något... av det. En avbruten gärsgårdsstör, resterna efter sambons äppelträdsbeskäring ihopsnodd till en krans. En pumpa uppträdd på en tunn grillpinne. Vips, så har man en höstskapelse!
Satte först dit ett äpple för att fåglarna skulle komma och äta, men de var inte intresserade, så då fick det bli en pumpa istället. 
Lite senare i höst vill jag sätta dit något som fåglarna ska äta av. Jag behöver då bara vända på huvudet där jag sitter för att få lite gratis underhållning.

Har redan köpt en större pumpa som fick sin plats på bron bland ljung och sånt. Kände mig lite "stressande" då jag var en månad för tidigt ute med pumpan, men nu har jag blivit så gammal att vad grannar och andra tänker inte rör mig i ryggen! 

Det är ju sant som de säger; ju äldre du blir desto mer kan du strunta i vad andra eventuellt anser om dig och vad du gör. Rätt så skönt, faktiskt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Helt rätt!
Gör som du själv vill! :)

Anonym sa...

/Eva skulle varit med men det är väl baea jag som skriver anonymt i o för sig!