21 oktober, 2014

Jag gillar böcker

Kunde inte motstå. 
På IKEA i en lägenhet låg denna gedigna, välgjorda, urfina bok på ett bord. 
Vi bläddrade i den och kände pulsen öka. En bok man inte kan motstå, helt enkelt. Översatt till engelska, men jag väljer svenska när det handlar om faluröda hus.
Jag köpte den och nu ligger den på ett bord i mitt hem och bara glöder.

En annan bok jag inte heller kunde motstå av sentimentala skäl är en ny bok om Poirot. Nej, det är inget gammalt nyupptäckt manus av Agatha, utan en helt ny bok i samma anda. Och jäklar om den inte lever upp till min högt ställda förväntningar! "Monogrammorden". Tjusig titel.

I en postlåda i min omedelbara närhet snart hoppas jag.

Men just nu måste jag plöja "I slutet av kedjan" av Fredrik T Olsson. En rätt så stabil bok som jag ska vara färdig med till den 4:e november. Och då ska jag också presentera en ny bok för bokklubben "Dagnys". 
Oh, hur ska jag hinna allt?! 

(Där kände jag mig som en av damerna i Downton Abbey. Hur hinna med allt som ska göras varje dag, med klädbyten och allt? Och nu har ju radion kommit till slottet också. En tidstjuv, minsann!)

3 kommentarer:

Freja sa...

Alla dessa böcker, hur ska en hinna... Läste att den där "I slutet av kedjan" var en bok som en inte borde känna till något om innan, så jag gissar det är en bok med minst en twist...

Anonym sa...

Jag älskar ocå böcker o min dröm har alltid varit att jobba i en bokhandel!
Det är något magiskt över att öppna en oläst bok för första gången o både nya o gamla böcker gar sitt unika värde!
Doften av böcker o papper på ett bibliotwk eller i en bokhandel ör bland de bästa dofter jag vet!
Lycka till med ALL läsning!

Downton Abbey är en underbar serie! / Eva :)

Anonym sa...

Beklagar stavfelen!
Trots redigering stavar min mobil ibland ändå som DEN behagar!/Eva