01 oktober, 2015

Stängt hus

Andrew Wyeth
Om du drömmer om hus betyder det visst att du drömmer om dig själv. 
Hur du mår. Inte vet jag, men det här huset, speciellt färgerna och den ensliga stämningen slog an en sträng i mitt inre. Vinterbilder älskar jag direkt!

Och sen då, när man tittar lite närmare på bilden, så hänger det ett dött rådjur i trädet! Mindre trevligt.
Speciellt när rådjur tydligen står för kärlek...

Jag mediterar på söndagar; går en kurs alltså, och då kan man i sitt inre se djur eller blommor som tydligen ska ge en budskap.
Vad såg jag då i söndags? Vallmo och rådjur!
Båda symboliserar kärlek.
Är det någon som vill säga mig något? Vill jag säga mig något?

Idag ska vi ta ett första besök på korttids med yngste sonen. Spännande. Både för honom och oss. Ett nytt hus i vårt liv.

Inga kommentarer: