21 maj, 2016

Andas!

Nämen oj du, va veckorna går!
På måndag ska jag ut och resa igen. Denna gång till gamla Järvsö igen.
Budapest var verkligen en höjdare, och allra bäst var ressällskapet med tre väninnor.
Veckan som gått har jag hängt en till utställning - denna gång lokalt, på Hovshaga biblioteket, jobbat som värdinna på Mary Lou Wards sista, egenförfattade, pjäs på Utvandrarnas Hus: Allt har sin tid. Väldigt bra!
Se den, skulle jag kunnat skriva om det inte var så att dagens föreställning var den allra sista! Och att Mary Lou numera har dragit sig tillbaka från strålkastarljuset : )
Passade på att göra några skyltar till restaurangen på Utv. Hus när jag ändå var där och jobbade : )
Väl hemma levererade jag tavlor till en gammal kompis mamma. Hurusom skitdumt blev det inte när jag fick höra att jag hade GLÖMT en tavla! Har beställt en ny och får rama den vid hemkomsten för att leverera den dagen efter, så att den kan ges bort till en student i Lund. Får säkert köpa ramen i Hälsingland, så att jag sparar tid!
Sen fick jag en beställning på en tavla och hon ville hämta den kommande vecka! Nämen, varför händer allt just denna vecka då jag inte finns i närheten?!
Den tavlan hänger på biblioteket, så hon får hämta den där : D
Crazy!

Borde också skicka en bok till en kompis, men har inget emballage.
Ska försöka få iväg sonen på sjukhus måndag morgon, samtidigt som jag själv ska åka med tåget. Det känns lite korvstoppat just nu, men det är säkert bara nyttigt.
Väl uppe i H-land ska jag träffa Christine från USA och en släkting som jag inte träffat sen jag var ca 10 år. Party!
Men, det är som jag brukar säga, bara att ta en sak i taget så ska det väl gå...

3 kommentarer:

Ann sa...

Så länge du andas, så går det nog ihop :)

Gunilla Byström sa...

Precis! Ett andetag i taget : )

Freja sa...

Jag blir matt bara av att läsa, andas!