31 maj, 2016

Sommarspanare

Låt mig presentera mig själv: jag är en utav Smålandspostens Sommarspanare år 2016! Hur gick det till?!, utbrister du säkert.
Skrev raskt ihop tre texter med 1500 tecken vardera.
Skickade in efter ett upprop i tidningen.
Blev antagen.
Ska på mingel den 7 juni.

Och det ska bli lite intressant att se vilken av mina tre ganska olika texter de valde. Barndomsäventyr, trädgårdsdrömmar eller relationsdrama.

Remains to be seen. Will let you know.

The unfortunate roses of my garden.
Ute är kvällen lika ljus som dagen, minus solen. Syrenerna doftar ljuvligt  och årets invasion av pingborrar är ett faktum. De vita rosorna har slagit ut sina underbara blad och vips sitter det två eller fler blomberusade skalbaggar och gnager sönder vartenda sidenlent. I år tänker jag inte bry mig.
Ingen vattenfylld hink med diskmedel, ingen aggression. 
Allt är som det ska vara.

AAAOOOOMMMM.

Oh, vill bara tipsa om en bra bok. Jag har "missat" Lars Kepler tidigare, men då vi hade en bok i bokklubben om dödsriket (Playground)  som var intressant, så köpte jag Eldvittnet för 15:- på Erikshjälpen. Sträckläste den! Utspelades som krydda på moset i Hälsingland, i just de trakter där jag var förra veckan. Lite Delsbo, lite Los. Och den var bra. Så nu ska jag läsa deras andra böcker också, såklart. Alltid trevligt att snubbla över BRA deckare.

Inga kommentarer: