22 juni, 2009

Att leta är inte att leva


Ska jag lägga tid på ett blogginlägg eller ska jag fortsätta leta efter en bok som jag nu letat efter i fyrtiofem minuter? Boken borde definitivt finnas i min närhet då jag hade den för förevisning för endast två veckor sen. Hur långt kan en bok ta sig för egen hand på två veckor? Vickar den sig sakta och diskret iväg eller tar den ett skutt ned från bordet för att sen sakta gunga sig ner i dammet för att på så sätt försvinna spårlöst? Kilar den in sig under, mellan och ibland alla papper som befolkar mitt arbetsbord? Det ÄR oerhört frustrerande att inte hitta det man letar efter. Den ska hittas till imorgon, annars kommer jag att fara ut i sotsvarta eder och ägna hela kvällen åt meningslöst grubblande som tar kraften ifrån allt annat jag bör göra ikväll.
På TV:n sjungs det allsång. Men blir det inte lite väl mycket nu? Allsång måndag, allsång tisdag. Å andra sidan ger det ju jobb till hårt arbetande artister och det vill jag verkligen inte missunna dem!
Dags att fortsätta leta. Ska jag behöva ta till knepet en sax och en sked (tror jag det var) i fönstret för att hitta den?

Inga kommentarer: