01 juni, 2009

Mina barn

Idag kändes det lite tungt när den ena sonen ropade -Mamma! var tionde minut, och endast frågade om asfaltsläggaren och vägvälten skulle jobba imorgon. Den gröna eller den blå. Om de hade gått och lagt sig nu. Den andra sonen ville att jag skulle hoppa studsmatta, samtidigt som jag stod med huvudet i ugnen och inspekterade brända strips och korv som jag tänkte servera till middag. Jag skulle bara duka först. Men innan dess måste jag röja undan på bordet. Och så ropade son nr ett - Mamma! och så pratade son nummer två i munnen på son ett, vilket i och för sig inte gjorde så mycket eftersom han ändå bara frågade om asfaltsläggaren och vägvälten skulle jobba imorgon. Sen gick son två loss på köksbänken med sina fingrar i ett trumsolo för att sedan gå över till kulsprutepistolliknande ljud inklusive omladdningsljud. Då brände jag handen i ugnen och insåg att vi inte hade några grönsaker hemma till den pissiga middagen.
Nr ett och två ville sen inte ha den "äckliga" korven utan nöjde sig med brända strips till middag.
Ja, jag kände mig verkligen nöjd med dagen. Trots att den kändes lite tung ett tag.