06 juni, 2009

A kick

Med vissa människor är det så att det funkar. Att det är lika roligt varje gång. Att den man talar med använder sin hjärna. Till något annat än det mest basala. Mmm, det gillar jag.

På sista tiden har jag haft förmånen att träffa en del sådana högfungerande, reflekterande personligheter och det känns så bra! De samtalen vi har haft lever jag länge på. Varje sådant gör att det spritter till i något som sovit länge inom mig och ju fler möten och samtal desto vaknare kommer min själ att bli. Tills den sparkar av sig den gamla våta filten och tar plats i tillvaron på det sätt som det var menat från början.

Här skulle följa ett videoklipp med Frank Sinatra. "I get a kick out of you". Jag föreslår att du sjunger den själv så länge... Återkommer så småningom.

Inga kommentarer: