16 september, 2009

Deutsche qualität?


Tvättade en tvätt med vår nya fina fräscha kvalitetsmaskin. Men va´ nu? Var det en blöt fläck framför maskinen när jag la in tvätten? (Rynkan mellan ögonbrynen blir djupare). Tvättade en maskin till. Vilken tyst maskin! Som en smekning i öronen. Men va´ nu! Nu vet jag bestämt att jag hade torkat upp fläcken innan jag la in ny tvätt. Hmm... väldigt rymlig är den också. Sju kilo smutsiga kläder står den redo att sluka! Jag tvättar en till tvätt bara för att bekräfta min misstanke. Jo men, den lilla blöta fläcken ligger där och tittar retfullt upp på mig när jag kommer ner på morgonen. Suck.

Kan inte hjälpa att det känns som om man aldrig kan köpa en vara som fungerar direkt, utan byten, reparationer, telefonsamtal (dessa förbannade telefonsamtal!) "Min" installatör kommer och hälsar på. Naturligtvis läcker inte maskinen då han undersöker den, så han sätter på en tvätt och kommer tillbaka om några timmar. Vilken tur att jag sitter hemma och jobbar!

När han kommer tillbaka har maskinen gjort sitt och läckt en liten pöl igen. Tack och lov är det en förnuftig man som är här. Han meddelar att en ny maskin kommer imorgon kl 11...

Ska vi hoppas att den är av ovanligt rejäl tysk kvalitet?

Inga kommentarer: